wtorek, 27 marca 2012

Magda - odsłona druga

Magdę mieliście przyjemność oglądać w czerni i bieli w poprzednim wpisie. Dziś przyszedł czas na kolor. Zdjęcia zrobione zostały aparatem średnioformatowym Mamiya 645 1000s, a za paletę kolorów odpowiedzialny jest film Kodak Portra 400NC. Film kolorowy mógłbym bez problemu oddać do labu, niestety żaden z okolicznych nie oferuje jakości jak by mnie zadowalała, gdyż nie jestem zainteresowany rysami i zaciekami na negatywach, dlatego wywołaniem filmu zająłem się sam. Do wywołania użyłem zestawu do procesu C41 firmy Tetenal, przy okazji zrobiłem mały eksperyment i przekonałem się, że producent zaniża czas trwałości chemii. Tetenal podaje, że otwarty koncentrat w zamkniętej szczelnie butelce można przechowywać do 24 tygodni, zestaw którego użyłem otwarty był prawie rok temu, a wszystko wyszło świetnie. Zapraszam na zdjęcia.
 






piątek, 23 marca 2012

Magda - odsłona pierwsza

Z Magdą umawiałem się od ponad trzech miesięcy, a los zdecydowanie chciał pomieszać nam szyki. Za pierwszym razem, dwa miesiące temu, gdy w końcu udało nam się znaleźć pasujący termin, w ostatniej chwili Magdzie coś wypadło i sesję musieliśmy odwołać. Niewiele brakowało, a podobnie skończyłoby się nasze spotkanie w ostatni piątek. Gdy na 10 minut przed umówioną godziną pojawiłem się w studiu, ku memu zdziwieniu, okazało się, że nie ma prądu. Posprawdzałem korki, podrapałem się w głowę i gdy Magda wraz ze swoim bratem Leszkiem pojawili się na miejscu rozłożyłem bezradnie ręce. Jak się później okazało, energetyka wyłączyła prąd ze względu na szaloną zaległość w kwocie 20zł, a monit który rzekomo wysłali nigdy do mnie nie dotarł.
Wszystko wskazywało na to, że sesję po raz kolejny będzie trzeba przełożyć. Nie daliśmy jednak za wygraną i postanowiliśmy zrealizować sesję u Leszka w domu. To był bardzo dobry pomysł. Na tyle dobry, że zrobiłem w sumie trzy rolki filmu, dwie czarnobiałe i jedną w kolorze. Pierwszą czarnobiałą rolkę Kodaka TMAX 400 przepuściłem przez swój ulubiony średnioformatowy aparat Mamiya 645.

 






Zabrałem też ze sobą 60 letnią Agfę Synchro Box. W czasach swej świetności był to prosty aparat dla mas, odpowiednich dzisiejszych "małpek". W Agfie od zeszłorocznej majówki zalegał Ilford FP4+ i postanowiłem go w końcu wykończyć.





Wszystkie zdjęcia oświetlone Leszkową lampą światła ciągłęgo o mocy 4x85W, z softboxem 80x120, a obie czarnobiałe rolki wywołane razem w Caffenolu-C-H. Na koniec chciałbym podziękować Leszkowi za udostępnienie mieszkania, lampy oraz siostry, a Was zaprosić do obejrzenia Leszkowych fotografii.


Niebawem druga odsłona tej samej sesji, tym razem w kolorze.










piątek, 16 marca 2012

Marta

Dziś pragnę zaprezentować efekty sesji z Martą. Marta zdecydowała się skorzystać z moich usług za namową swojego męża. Oby więcej takich mężów :) Makijaż przygotowała Alicja Paciorek, a wiatr we włosach na niektórych fotach, oraz wsparcie duchowe dla Marty, zapewniła jej koleżanka Dorota. To który z mężów namówi swoją żonę na sesję? A może jakaś żona wyśle swojego męża?











wtorek, 13 marca 2012

Agata

Agata już raz gościła na moim blogu, za pierwszym razem została uwieczniona na szkle przy pomocy techniki mokrego kolodionu. Tym razem zapragnąłem uwiecznić ją na czarno-białym negatywie. Ostatnimo dużo fotografuję w studio wielkim foramatem i tym razem postanowiłem od niego odpocząć. Załadowałem rolkę Kodaka T-MAX 100 do swojego kilkudziesięcioletniego aparatu średnioformatowego "Mamiya 645 1000S"i przystąpiliśmy do działania.










Na sam koniec filmu, kabel wyzwalający lampę błyskową zrobił mi figla i się zepsuł. Przez co dwie ostatnie klatki poszły na zmarnowanie, a ja nie zrobiłem już przygotowanego zdjęcia. I tak oto zostałem zmuszony do zmiany planów i wyciągnięcia wielkoformatowego Sinara F2. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo zamiast dwóch zdjęć aparatem Mamiya, zrobiłem cztery Sinarem.

 Sinar F2 + Rodenstock 210mm/5.6 + Fomapan 100 + Caffenol CM(RS)
1/30sec f16 ISO 100
 Sinar F2 + Rodenstock 210mm/5.6 + Fomapan 100 + Caffenol CM(RS)
1/30sec f16 ISO 100
Sinar F2 + Rodenstock 210mm/5.6 + Fomapan 100 + Caffenol CM(RS)
1/30sec f16 ISO 100

Sinar F2 + Rodenstock 210mm/5.6 + Fomapan 100 + Caffenol CM(RS)
1/30sec f16 ISO 100

piątek, 9 marca 2012

Minolta SRT200

Jakiś czas temu, zamieściłem ogłoszenie na facebookowej "Kołobrzeskiej Grupie Recyklingowej", że z przyjemnościę zaopiekuję się niepotrzebnymi nikomu aparatami analogowymi. Po kilku dniach odezwała się do mnie Pani Monika, która sprezentowała mi aparat należący kiedyś do jej ojca. W ten oto sposób trafiła do mnie Minolta SRT200, piękna mechaniczna lustrzanka 35mm, wraz z dwoma obiektywami: 58mm/1.4 oraz 35/2.8, telekonwerterem x3 i lampą błyskową. Całość zapakowana była w piękną skórzaną torbę wraz z kompletem instukcji.

Minolta SRT200 z zapiętym 58/1.4

 Zofia dzierży Minolnę z zapiętym 35/2.8

Jak tylko sprawdziłem czy wszystko funkcjonuje jak należy, w Minolcie wylądował film. Do pierwszych zdjęć użyłem filmu PolypanF. Jest to bardzo tani, sprzedawany w 90 metrowych rolkach film kinematograficzny o czyłości 50 ISO. Zapraszam na prezentację pierwszych zdjęć wykonanych nową zabawką.